Mi a program menete?

1.Az iskola jelentkezése a programra (Az iskola telefonon vagy e-mailen keresztül jelentkezhet programunkra.)
2. Kapcsolattartó személy kijelölése (pl. gyermekvédelmi felelõs)
3. Foglalkozás megtartása
4. Visszajelzés a programról
Milyen módszerrel dolgozunk?

Az osztályban egy rövid 10 perces film megtekintése után, képzett szakemberek segítségével szituációs játékokon keresztül rögzítik a témával kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat. Fontosnak tartjuk a gyakorlati teendõk begyakorlását (pl. nemet mondani tudás, telefonszámok megjegyzése stb.), melyeket a prevenciós foglakozáson többször átismétlünk. Mód nyílik rá, hogy a gyermekek elmondják a velük megtörtént helyzeteket, körüljárjuk a téma rájuk vonatkozó fontos kérdéseit.
A gyermekek által szerzett ismeretek hosszú távú megtartására törekszünk, ezért kidolgoztunk egy  rövid, egyszerû gyakorlatsort, amely segítségével két foglakozás között is „felvillanthatók” az órán elhangzottakat. Ehhez a tanítóik segítségét kérjük.
A program hatékonyságának mérésére  egy-egy  tesztet iratunk és értékelünk ki, melynek eredményérérõl tájékoztatjuk az iskolát.
Magyarországon tesztelték-e programot?
Igen, Pest megyében és Budapesten több iskola is csatlakozott a programhoz, felismerve a téma fontosságát.
DSCF0009B
DSCF0012B
DSCF0018B
DSCF0006B
DSCF0022B
A PROGRAMRÓL
Mi történik a foglakozások elõtt?
A tanároknak és szülõknek tudniuk kell, mit fognak hallani a gyermekek, hiszen hozzájuk is fordulhatnak késõbb kérdéseikkel. Ezért a szülõk és tanárok tájékoztatása minden esetben elengedhetetlen.

Hogyan zajlanak a foglalkozások?
·TESZTIRATÁS 
A program eredményességének mérése miatt szeretnénk mérni a gyermekek tudás és attitûd változását.

· „ÉRINTÉSEK” CÍMÛ PREVENCIÓS FILM MEGNÉZÉSE.          
             A három - egyenként tíz perces - részbõl álló film a gyerekek korának megfelelõ ismeretet ad át. Szereplõi gyerekek.
                  Az elsõ rész a különbözõ testi kontaktusokról beszél, a jó és rossz érintésekrõl. Olyanokról, amelyek fájdalmat okoznak, kényelmetlen helyzetbe hoznak minket, és olyanokról, amiket szeretünk. (Fontos, hogy a gyermekek kifejezésre juttassák érzéseiket, és bátran nemet tudjanak mondani olyan érintésre, amit nem szeretnek. )
                 A második rész  tér rá az ismeretlen által elkövetett zaklatásra.
(Mi a teendõ, ha egy idegen megkörnyékezi õket, hogyan akadályozhatják meg tevékenysége folytatásában, milyen módszerrel dönthetik el egy helyzetrõl, hogy veszélyes lehet számúkra, mennyire bízhatnak mobiltelefonjukban, ha bajba jutnak. )
                 A harmadik rész  az ismerõs által elkövetett visszaélésekrõl beszél. (Ebben az esetben a gyermekek még jobban félnek feltárni a velük történteket.) Kitérünk az internetes ismerkedés veszélyeire.
A film közvetlen hangvételû, minden része tréfával, nevetéssel zárul. Feldolgozott helyzetei élet közelik, praktikus tudnivalókat szereznek a  gyerekek.

·SZITUÁCIÓK FELDOLGOZÁSA
A vetítést követõen terepen tapasztalatot szerzett szakemberek beszélik meg a helyzeteket az osztályokban, eljátsszák, és  újabbakkal egészítik ki azokat.  A foglalkozásvezetõ figyel arra, hogy minden résztvevõ szót kapjon.

·EMLÉKEZTETÕ ÉS TÁJÉKOZATÓ ANYAGOK KIOSZTÁSA.

Mi történik a foglalkozásokat követõen?
A foglalkozásokat követõen a résztvevõ tanárokat felkérjük egy programértékelõ kérdõív kitöltésére, mely alapján folyamatosan kontrolálni, fejleszteni tudjuk programunkat és értékeljük a gyermekek tesztjeit.